tiistai 21. helmikuuta 2012

La pub

 Ranskassa asuvat ovat varmasti tähän mennessä jo törmänneet Google Chrome -selaimen mainokseen, jossa mainosaikaa saa paitsi Google, myös kamerunilaislähtöinen nuori artisti Irma.



Mainos on kuin pieni satu: Olipa kerran nuori kamerunilaistyttö, joka lähti Pariisiin onneaan etsimään (ja opiskelemaan). Tyttö julkaisee esityksiään Youtubessa. Siellä häntä kannustetaan My Major Company -levy-yhtiöön, jossa rahoittajina toimivat fanit. Loppu onkin historiaa.

Nerokasta. Hyväntuulen tarina herttaisesta ja lahjakkaasta nuoresta artistista on mukava välipala kyyniseen arkeen. Samalla jättiyhtiö Google pääsee yhdistämään omaa brändiään luovuuteen, yhteisöllisyyteen ja indiekulttuuriin.

Irman improvisoitu konsertti Pariisin metrossa:



Eikä siinä vielä kaikki. Mainoshenkinen postaus jatkuu Ranska päivästä päivään -blogin heittämällä haasteella. Tarkoitus on linkittää viiteen blogiin, joilla on alle 200 lukijaa. Omia suosikkejani voi jokainen lukaista tuosta sivupalkista. Seuraan säännöllisesti myös useita muita blogeja, mutta tämä haaste näyttää kiertäneen niistä liki kaikissa.

Harkinnan ja haravoinnin seurauksena 5 erityyppistä mutta kiehtovaa ulkosuomalaisblogia eri puolilta maailmaa, s'il vous plaît:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Kommentit ovat tämän blogin suola. Ja pippuri. Ja sokeri.